Zamieszczone przez marbab
[O2] FL 1.9 TDI padła klima klika dni po zakończeniu gwa
Zwiń
X
-
[O2] FL 1.9 TDI padła klima klika dni po zakończeniu gwa
Gwarancja skończyła się 06.05.2011r.
Przebieg: 55600km.
10.05.2011r. zgłosiłem w ASO przy ul. Kocmyrzowskiej w Krakowie, że klima nie działa.
Od około 2 - ch tygodni wcześniej miałem wrażenie , że klima stopniowo coraz gorzej chłodzi ( nie byłem jednak tego pewien – pomyślałem , że mi się wydaje ). Poza tym pomyślałem ,że może ubyło trochę czynnika chłodzącego.
W ASO jestem umówiony na diagnostykę klimy na 13.05.2011r.
Dzisiaj podjechałem do serwisu klimatyzacji ALL HAPPY w Krakowie – facet „rzucił” okiem na kompresor ( bez żadnej ingerencji ) i powiedział: „ poluzowana śruba mocująca sprzęgło zrywalne kompresora do wału kompresora z podejrzeniem zniszczenia wieloklinu na wale „.
Ten facet powiedział ,że miał już doczynienia z takimi przypadkami w skodach.
Tego się nie spodziewałem. Taka awaria w 2- letnim aucie ? Hmm, wstyd dla skody.
Jak myślicie – co mogło być przyczyną takiej awarii ?
Jakie byłoby według Was najlepsze rozwiązanie dotyczące naprawy klimy ?
Według mnie ASO powinno uwzględnić, że jeszcze przed upływem terminu końca gwarancji ta cholerna śruba musiała się obluzować.
-
-
Zamieszczone przez MaicroftMoze serwis pisac do SAP, ze nastapilo to kilka dni po koncu gwarancji, a auto bylo serwisowane - czasem sie udaje.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
hmmmm ,no to dobry ten fachman od klimy.. od kiedy w o2 jest sprzegło?? po 1 -podpiac auto pod vasa ,kumaty koles rozpozna rodzaj uszkodzenia po warunkach wyłączenia badz właczenia sprezarki . Ale fakt faktem bardzo czesto pada w o2 zawor regulacyjny sprezarki ,aso wymienia caly kompresor ale mozna sam zawor..autoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow
Komentarz
-
-
Wczoraj w ASO podłączyli moje auto do kompa – zrobili zapisy diagnostyczne oraz zdjęcia samochodu i poluzowanej śruby przy kompresorze. Potwierdziła się diagnoza , o której pisałem w pierwszym poście. Serwis ma pisać do SAP.
Co ciekawe , niedawno w ASO była octavia ( tak jak moja - BXE z 2009r. ) z taką samą awarią (poluzowana śruba przy kompresorze). SAP przyznał nowy kompresor , mimo upływu około 3-ch miesięcy od zakończenia gwarancji.
Podejrzewam wadę kompresorów w silnikach 1.9 tdi BXE ( o której Skoda głośno nie mówi ).
Komentarz
-
-
Wydaje mi się, że muszą być różne kompresory w poszczególnych modelach octavii.
SAP przydzielił mi nowy kompresor – dzisiaj się dowiedziałem. Będę musiał pokryć koszt wymiany – ok. 420 zł.
Tylko jest jeden zasadniczy problem – podobno aktualnie nie ma kompresorów w Poznaniu , Czechach , ani w Niemczech - tak powiedzieli w ASO. Tłumaczą to tym ,że brak jest części do kompresorów, które były produkowane do tej pory w Japonii. Nie wiedzą, kiedy będą kompresory - nie potrafią podać nawet przybliżonej daty.
Hmm, czy z taką usterką ( poluzowana śruba…. ) można bezpiecznie jeździć ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezmoże się zagubiłem, ale skoro wykręca się jedna śrubka, to po co SAP wymienia całe sprężarki?
wydaje mi się, że przy takich uszkodzeniach wymiana sprężarki wychodzi taniej niż jej naprawa lub/i ASO nie ma procedur napraw takich uszkodzeń . Dla pewności można też zapytać w niezależnym serwisie .Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
W tej sprężarce nie ma czegoś takiego jak wieloklin, jest tylko stożek,
A czemu serwis chce wymieniać cały kompresor - to jest po prostu czysty interes.
Serwis jest nastawiony na zarobek a nie na zadowolenie pacjenta.
Ważne, że kompresor nie chodzi - nie ważne czemu. Ważne, że można sprzedać nowy i zarobić
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezmoże się zagubiłem, ale skoro wykręca się jedna śrubka, to po co SAP wymienia całe sprężarki?Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Przeglądy mam co 15 tyś. ( stałe okresy międzyprzeglądowe ) , więc auto było do tej pory 3 razy na przeglądzie - ostatnio przy przebiegu 45 tyś. km. ( nie licząc pierwszej wymiany oleju przy przebiegu około 4 tyś. km ). Wszystko w/w było robione w ASO.
Nieoryginalna sprężarka ? - chyba takiej by fabryka nie zamontowała...
Komentarz
-
-
Sprężarka pracuje w miejscu szczególnie narażonym na wpływ czynników wywołujących korozję takich jak woda, piasek, sól, wysoka temperatura. Z tego powodu winna mieć odpowiednią powłokę antykorozyjną, a tu jej nie widzę. Stąd podejrzenie, że nie jest to oryginał, ponieważ wszyscy dobrze wiemy, że Skoda stosuje tylko przemyślane rozwiązania.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Znalazłem taką informację odnoszącą się co prawda do innej marki ale warto przeczytać:
"Serwis przed wymianą sprzęgła powinien zdiagnozować przyczyny uszkodzenia układu napędowego kompresora samochodowego klimatyzacji. Montaż nowego sprzęgła nie rozwiązuje problemu, a może narazić klienta na ponowne wydatki związane z powtórzeniem się tej usterki. Powodem uszkodzenia napędu w sprężarkach klimy może być nieodpowiednia szczelina pomiędzy zabierakiem sprzęgła a kołem pasowym, co powoduje że sprężarka pozostaje zbyt długo pod nadmiernym obciążeniem doprowadzając do jej przepalenia."
Sprawdzałem jak to jest u mnie i wygląda to tak , że do koła pasowego sprężarki przymocowany jest śrubą od zewnątrz element , którego nie widać na zdjęciach . Być może nadmierne opory na sprężarce były pierwotnym powodem jego zerwania a nie poluzowanie śruby .Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vazSprawdzałem jak to jest u mnie i wygląda to tak , że do koła pasowego sprężarki przymocowany jest śrubą od zewnątrz element , którego nie widać na zdjęciach . Być może nadmierne opory na sprężarce były pierwotnym powodem jego zerwania a nie poluzowanie śruby .
Komentarz
-
-
Wydaje mi się, że na zdjęciu które zamieściłeś, brakuje elementu przymocowanego do koła pasowego od zewnętrz. Widać to chociaż słabo na mojej fotce .
Zobacz jeszcze tu bo jak wspomniałem wyjściową przyczyną uszkodzenia klimy niekoniecznie musi być poluzowana śruba...Załączone plikiAntyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
Komentarz